Seuraavat kuvat otin venäläisellä Zenit E- kinofilmikameralla ja vanhat, osittain kauhtuneet tai alivalottuneet negatiivit skannasin digitaalitiedostoiksi tavallisella tasoskannerilla ja käsittelin ajan myötä syntyneiden suurten värivirheiden vähentämiseksi. Entisen veroisiksi en kuvia saanut.
Näin "rakennettiin" prätkiä 1970- luvulla. Eräillä katteilla voitiin trimmata koko pyörä aivan uuteen kuosiin. Vanha tankki saatettiin jättää katteen alle.
Japsikalusto oli 1970-luvulla eniten suosiossa. Keskellä on viimeisin malli vanhasta ns. tuutista.
Harrikka oli harvinainen näky. Kuvassa ilmeisesti "Shoveli" Kalevala- aiheisessa maalauksessaan (Väinämöinen Ainoa tavoittelemassa). Näiden kahden Harrikan lisäksi mukana oli ehkä Ruotsista tullut pitkäkeulainen Harley-Davidson. 1970-luvulla ei Suomessa keulaputkia juuri pidennelty. Tuskin se olisi ollut tuolloin laillistakaan.
Ilta tummenee, korkit ovat naksahtaneet auki. Ilta oli kieltämättä "kostea". Onneksi 1970- luvulla motoristit eivät keskenään rähinöineet. Aamulla pilkotti monta kalpeata naamaa ja joku koiranleuka ohjasi jumalanpalveluksen tiukkoine saarnoineen kenttäkaiuttimiin.
Sini seuraamassa rallitapahtumia. Vilskettä riittää.
Jänniä 1970- luvun puolivälin asusteita, lakit liittyivät Lee Cooper- markkinointiin.
Sini sonnustauneena paluumatkalle, joka tapahtui Honda CB 350 Fourilla. Nahkapuku ja kypärä olivat Helsingistä Jarmo Jämerin
putiikista.
Deneb
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti